«Якісна дошкільна освіта в Україні»

6010193bedc83347971850

Якісний освітній простір, умеблювання для гри та навчання відповідно до методики ECERS-3, а також практики повсякденного догляду для дітей дошкільного віку. Про це йшлося під час третього вебінару із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні» для педагогів. Захід відбувся 26 січня 2021 року, за участю представників Українського інституту розвитку освіти (УІРО) та Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України.

Під час третього вебінару було висвітлено такі ключові теми:

  1. підшкала ECERS-3 «Простір і вмеблювання», параметри й індикатори, які вона містить;
  2. підшкала ECERS-3 «Повсякденні практики особистого догляду» та відповідні параметри й індикатори;
  3. практичні поради для педагогів із застосування ECERS-3 в освітньому процесі.

Спікерки докладно розібрали кожен із параметрів двох підшкал, які можуть слугувати орієнтиром для поліпшення якості освітнього процесу в дитсадку. Ще до проведення самого дослідження у педагогічного колективу є змога ознайомитись зі змістом методики ECERS, побачити сильні та слабкі сторони їхнього закладу, а також можливості та ризики в освітньому процесі. Усього методика ECERS-3 містить шість підшкал, ще чотири з яких буде розглянуто протягом вебінарів 2 та 9 лютого 2021 року.

Підшкала «Простір і вмеблювання» містить у собі такі параметри:

  • внутрішній простір,
  • умеблювання для догляду, гри і навчання,
  • облаштування групового простору для гри і навчання,
  • місця для усамітнення,
  • візуальне оформлення простору, пов’язане з дітьми,
  • простір та обладнання для розвитку великої моторики.

До кожного параметра існує кілька індикаторів, які свідчать про якість певного елемента освітнього процесу. Так, індикатором наявності якісного місця для усамітнення є таке твердження: «Якщо дитина хоче займатися/гратися наодинці, працівник пропонує перенести із собою потрібні матеріали для гри у місце для усамітнення. Наприклад, дитину не змушують ділитися іграшкою, а натомість пропонують взяти з собою у місце для усамітнення».

Підшкала «Повсякденні практики особистого догляду» об’єднує такі параметри: споживання їжі, туалетно-гігієнічні процедури, здоров’язбережувальні практики та безпека. Наприклад, харчування за методикою ECERS-3 має бути усвідомленим процесом. Прикладом індикатора, який про це свідчить, може слугувати таке твердження: «За столом панує розслаблена атмосфера, і діти, й дорослі беруть участь у спільній доброзичливій розмові».

Загалом, ECERS – методика, зосереджена на умовах для розвитку дитини і побудована навколо її інтересів. Орієнтуючись на представлені індикатори якісного дошкільного освітнього середовища, педагогічні працівники та директори закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу в дитсадках.

Із відеозаписом вебінару можна ознайомитися за посиланням. Інформацію про наступні вебінари буде розміщено на сайті МОН.

Запитання щодо тем, які були висвітлені, та методики ECERS-3 загалом можна поставити у формі за посиланням до 12:00 1 лютого 2021 року. Відповіді на запитання буде надано під час наступних вебінарів.

Серія вебінарів організована Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом розвитку освіти у партнерстві з Командою підтримки реформ МОН. Заходи створено за підтримки ЮНІСЕФ Україна та проєкту «Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні», що реалізується у межах Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та Європейським центром ім. Вергеланда.

Заходи організовано за участі Команди підтримки реформ МОН у межах проєкту «Українська архітектура реформ». Проєкт впроваджується за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) та Багатостороннього Донорського Фонду Стабілізації та Сталого Розвитку України (Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз, найбільший донор).