Забезпечення якісної освіти у 2019-2020 навчальному році та підготовка до нового 2020-2021 навчального року

11Організація освітньої діяльності у закладах освіти Рубіжного  у 2019-2020 навчальному році здійснювалась відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту»,   Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».

Управління освіти Рубіжанської міської ради Луганської області, заклади освіти міста працювали над забезпеченням якісної і доступної освіти, реалізацією державних стандартів освіти, забезпеченням соціального захисту учасників освітнього процесу. Продовжувалася робота з реалізації основних напрямів міських програм «Розвиток освіти Рубіжного – інвестиції в майбутнє країни» на 2018-2020 роки»,  «Національно-патріотичне виховання учнівської молоді «Джура» на 2018-2020 роки»,  «Організація харчування у закладах загальної середньої освіти міста Рубіжного на 2018-2020 роки».

діти ЗШ 8

Фото 5 СШ № 2

All-focus

У місті  функціонували  9 закладів  дошкільної освіти, з них: 5 – комбінованого типу, 4 – загального розвитку та 2 дошкільні групи на базі КНВК “школа-дитячий садок”, які відвідували 1617 дітей віком від двох  до шести років. Забезпечено доступність дошкільної освіти дітям з тимчасово непідконтрольних Україні територій (внутрішньо переміщених осіб – 70).

У десяти закладах загальної середньої освіти  міста  навчались  4480 здобувачів освіти, з них внутрішньо переміщених осіб – 195.

Початкову освіту в 2019-2020 навчальному році отримали – 1858 здобувачів освіти 1-4 класів. Похвальними листами нагороджено 173 здобувачі освіти, які мають  високий рівень навчальних досягнень.

Свідоцтва про здобуття  базової середньої освіти отримали  375 здобувачів освіти   9-х класів, з них 9 – з відзнакою.

Свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти отримали 254  випускники одинадцятих класів. Десять випускників нагороджені золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні», чотири – срібною медаллю «За досягнення у навчанні».

За екстернатною формою навчання на базі ЗШ № 3 свідоцтва  про здобуття повної загальної середньої освіти отримали  8 екстернів.

На базі ЗШ № 8 пройшли річне оцінювання та державну підсумкову атестацію    здобувачі освіти з  тимчасово окупованих  територій: 3 – у липні, 1-  у серпні.  Ця робота триватиме до жовтня 2020 року.

Інклюзивною освітою у чотирьох закладах дошкільної освіти    № 5,6,7,9 охоплено  9 дітей. На базі ЗШ № 3, ЗШ №4, КНВК «школа-дитячий садок»  та КНВК «Рубіжанський ліцей» в 14-ти  інклюзивних класах навчалось 18 здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.

         У 2020 році 248 випускників 11 класів закладів загальної середньої міста взяли участь у зовнішньому незалежному оцінюванні. У місті працювали 5 пунктів тестування на базі СШ № 2, 10,   ЗШ № 3,9, КНВК «Рубіжанський ліцей». 217 педагогів забезпечували роботу пунктів. Найкращі результати державної підсумкової атестації у формі ЗНО мають випускники

  • з української мови: ЗШ №9 (89%), СШ №7 (86%), СШ №10 (85%), КНВК «Рубіжанський ліцей» (84%);
  • з математики: СШ №10 (84%), КНВК «Рубіжанський ліцей» (74%), ЗШ №9 (64%);
  • з історії України: ЗШ №4 (79%), СШ №10 (73%), ЗШ №9 (67%).

Учениця ЗШ №9 Карпенко Мілена  отримала максимальні 200 балів з історії України. Вона стала однією із 49 випускників в Україні та однією з двох у Луганській області, кому вдалося набрати найвищий бал ЗНО з цього предмета.

В умовах боротьби з   коронавірусною інфекцією, відповідно до вимог Головного Державного санітарного лікаря України, всі пункти проведення зовнішнього незалежного оцінювання в місті було  забезпечено медичними масками, термометрами, антисептиками, дезінфікуючими засобами.

Продовжується формування  мережі класів закладів загальної середньої освіти. Планується відкриття 181-го класу з кількістю учнів 4552, в тому числі:

  • 20 перших класів, в яких навчатимуться 509 здобувачів освіти,
  • 10 десятих класів, в яких навчатимуться 229 здобувачів освіти.

Підготовка закладів освіти здійснюється з урахуванням протиепідемічних та профілактичних заходів, у тому числі: завершуються ремонтні та профілактичні роботи, здійснюється прибирання всіх навчальних приміщень та прилеглої території закладів.

Для забезпечення належного утримання приміщень закладів освіти та роботи в осінньо-зимовий період проведено:

  • поточні ремонти систем теплопостачання у 5-ти ЗЗСО (№2,10,4,9,КНВК «школа-дитячий садок»), 2-х ЗДО (№2,4);
  • ремонт покрівель у 4-х ЗЗСО (№ 1,8, КНВК «школа-дитячий садок», КНВК «Рубіжанський ліцей»);
  • ремонт систем водопостачання та водовідведення у ЗШ №3, ЗДО №4,5,6,9;
  • триває капітальний ремонт системи теплопостачання та встановлення газового котла в Центрі туризму (ЦТКСЕУМ).

Продовжується реалізація проєкту ДФРР у СШ №7 (утеплення даху, фасаду, капітальний ремонт систем водопостачання та водовідведення, встановлення системи протипожежної безпеки).

На виконання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки приміщення  всіх закладів дошкільної освіти міста та ЗЗСО № 1,2,10 обладнані системами пожежної сигналізації і системами оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей. Для встановлення систем протипожежного захисту у ЗЗСО № 3,4,8,9, КНВК «школа-дитячий садок», КНВК «Рубіжанський ліцей» проведені процедури закупівель, визначені переможці, опубліковані наміри про укладання договорів на виконання цих послуг. Частково  проведені процедури закупівель вогнегасників та інвентарю, на додатково виділені кошти триває процедура закупівель вогнегасників та комплектуючих. Вогнезахисною сумішшю оброблені дерев’яні елементи горищних покриттів будівель ЗЗСО № 1,3,4, КНВК «школа-дитячий садок», КНВК «Рубіжанський ліцей». Також проведено обробку стелажів у ЗЗСО № 2,4,9,10.

Продовжується процедура закупівель комп’ютерного обладнання, меблів, дидактичних матеріалів для початкової школи в рамках реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». Закінчуються ремонтні роботи у спортивній залі КНВК «Рубіжанський ліцей».

     Підготовка закладів освіти міста до нового 2020-2021 навчального року проводиться в нових умовах світової пандемії та здійснюється з урахуванням протиепідемічних і профілактичних заходів.

На даний час триває літній оздоровчий період у закладах дошкільної освіти, під час якого групи відвідують не більше 10 дітей. Відповідно до Постанови КМУ від 22.07.2020 № 641 у регіонах, де встановлено «зелений», «жовтий», «помаранчевий» рівні епідемічної небезпеки поширення COVID-19, кількість дітей у групах ЗДО з 01.09.2020 може становити 20 дітей.

     До початку навчального року засновникам закладів рекомендовано забезпечити школи дезінфікуючими, миючими засобами та засобами індивідуального захисту. За рахунок коштів міського бюджету та гуманітарної допомоги від групи Нафтогаз, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), ТОВ «Планета-інкс» та ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Зоря» заклади загальної середньої освіти вже забезпечені термометрами, гумовими рукавичками, паперовими рушниками, дезінфікуючими та миючими засобами; тривають процедури із закупівлі контейнерів для утилізації, мусорних пакетів до них, а також марлі для виготовлення захисних масок. Дякуємо всім, хто допомагає організувати безпечний освітній процес!

На виконання Постанови Головного Державного санітарного лікаря України від 30.07.2020 №42 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» та листа МОН України від 05.08.2020 № 1/9-420«Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році» педагогічні ради закладів освіти розробляють та затверджують тимчасові Порядки організації освітнього процесу в період карантину.

В кожній школі згідно цього Порядку, який буде розміщений на веб-сайті  закладу освіти, організовується

  • призначення особи, відповідальної за координацію проведення інформаційних заходів з профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (СОVID-19), інших респіраторних захворювань;
  • прибирання усіх навчальних приміщень та прилеглої території (дезінфекція поверхонь, приміщень тощо);
  • збільшення вільного простору в навчальних приміщеннях (прибирання зайвих меблів, килимів, м’яких іграшок тощо) для соціального дистанціювання та уникнення скупчення;
  • виокремлення та обладнання спеціального приміщення для тимчасового перебування учнів у разі виявлення в них симптомів гострого респіраторного захворювання та/або підвищеної температури;
  • обладнання місць для дезінфекції рук, розміщення контейнерів для використаних засобів індивідуального захисту тощо;
  • проведення моніторингу стану здоров’я учнів і працівників закладу освіти шляхом проведення медичним працівником закладу освіти термометрії та опитування щодо самопочуття, а також організації регулярної комунікації з батьками учнів для з’ясування стану здоров’я учнів;
  • впровадження заходів щодо мінімізації контактування з іншими особами (наприклад, відкриття декількох входів до приміщення, гнучкого графіку початку навчальних занять для різних категорій здобувачів освіти, використання розмітки на підлозі, що полегшує організацію двостороннього руху коридорами, виокремлення зон переміщення для різних вікових категорій учнів тощо);
  • закріплення за класами певних навчальних кабінетів для мінімізації пересування учнів у приміщеннях закладів освіти;
  • питний режим учасників освітнього процесу, зокрема із використанням індивідуального або одноразового посуду;
  • харчування здобувачів загальної середньої освіти відповідно до Тимчасових рекомендацій санітарного лікаря України;
  • спілкування педагогічних працівників із батьками, іншими особами переважно дистанційно за допомогою будь-яких засобів зв’язку;
  • запровадження гнучкої структури навчального року, передбачивши можливість внесення змін до термінів проведення канікул, початку та завершення навчальних семестрів, з урахуванням епідеміологічної ситуації;
  • проведення занять з окремих предметів на відкритому повітрі за сприятливих погодних умов, а також в окремих підгрупах, використовуючи технології змішаного навчання;
  • робота груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти та створення умов для здобуття позашкільної освіти забезпечується також з дотриманням правил згідно з Тимчасовими рекомендаціями санлікаря;
  • святкування Дня знань 1 вересня у межах окремого класу, групи.

Організація методичної роботи в закладах освіти

Методична робота у закладах освіти Рубіжного у 2019/2020 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в галузі освіти, неперервний професійний розвиток керівників і педагогічних працівників дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, науково-методичний супровід інновацій та дослідно-експериментальної роботи закладів освіти, упровадження положень Концепції «Нова українська школа», проведення моніторингових досліджень та ЗНО, роботу з обдарованими учнями, забезпечення здобувачів освіти підручниками, розвиток ефективних моделей взаємодії та партнерства з різними суб’єктами освітньої діяльності, координацію діяльності міських методичних об’єднань, творчих груп тощо.

Учит року

Фото 3 НУШ

семінар НУШ

Міський методичний кабінет Рубіжанської міської ради координував науково-методичну роботу 10 загальноосвітніх, 9 дошкільних та 2 позашкільних  закладів освіти. Підвищення професійної майстерності педагогів здійснювалося шляхом організації діяльності 37 міських методичних об’єднань, 8 постійно діючих семінарів для керівників закладів освіти та педагогічних працівників, 15 міських творчих груп, 20 шкільних творчих та динамічних груп, 2 експериментальних закладів  освіти всеукраїнського і  регіонального рівнів ЗШ № 9, КНВК «Рубіжанський ліцей», дослідно-експериментального майданчику  всеукраїнського рівня  на базі ДНЗ№5, школи молодого педагога, малодосвідченого бібліотекаря, педагогічних майстерень з досвіду роботи педагогів.

Мережева взаємодія методичного кабінету з різними суб’єктами освітньої діяльності, управлінськими структурами здійснювалась з метою реалізації спільних завдань щодо науково-методичного супроводу реформування системи освіти й забезпечення умов неперервного професійного розвитку керівників та педагогічних працівників. У 2019-2020 навчальному році міський методичний кабінет Рубіжанської міської ради провадив співпрацю з Міністерством освіти і науки України, Національною академією педагогічних наук України, ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України,  ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України, Інститутом проблем виховання НАПН України, Українським центром оцінювання якості освіти, Донецьким регіональним центром оцінювання якості освіти, Луганською обласною державною адміністрацією та Департаментом освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, Луганським інститутом післядипломної педагогічної освіти структурними підрозділами Рубіжанської міської ради тощо.

У межах організації науково-методичної роботи міським методичним кабінетом надано послуги з:

  • організації проходження курсів підвищення кваліфікації при Луганському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти для 226 педагогів закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти (у тому числі за денною формою навчання курси підвищення кваліфікації пройшли 57 педагогів, за заочною – 63, за дистанційною – 24, курси за проблемою пройшли 82 педагоги);
  • організації участі педагогів міста у супервізії, яка спрямована на професійну підтримку учителів початкової школи, асистентів учителів, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. Чотири педагоги міста пройшли навчання як супервізори;

– методичного супроводу упровадження державних освітніх стандартів: методистами методичного кабінету організовано та проведено консультування, інструктивно-методичні семінари для всіх категорій педагогічних працівників міста;

– організації експериментальної роботи у КНВК «Рубіжанський ліцей» за темою «Розвиток громадянських компетентностей учнів» та  ЗЗСО № 9 за темою «Розвиток ключових компетнтностей школярів на уроках природничо-математичного циклу засобами особистісно-діяльнісного підходу»;

– організації роботи експериментального майданчику МОН України та Міжнародної фундації «Aflatot International» щодо упровадження основ соціальної і фінансової освіти дітей дошкільного віку;

–  методичного супроводу реалізації державних, регіональних та міських програм:

  • «Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми до 2020 року»;
  • «Державної цільової програми «Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів» на період до 2020 року»;
  • «Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді»;
  • «Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року» – «Рухова активність – здоровий спосіб життя»;
  • «Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року»;
  • «Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2020 року»;
  • «Національного плану дій з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях Комітету ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок до восьмої періодичної доповіді України про виконання Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок на період до 2021 року»;
  • «Державної соціальної програми забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року»;
  • «Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018-2021 роки»;
  • «Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017-2020 роки»;
  • «Регіональної цільової програми правової освіти населення на 2016-2020 роки»;
  • «Плану заходів щодо розвитку психологічної служби Луганської області»,
  • «Обласного плану заходів щодо зміцнення національної єдності, консолідації українського суспільства, підтримки ініціатив громадськості у зазначеній сфері»;
  • «Регіональної цільової соціальної програми «Освіта Луганщини на 2017-2020 роки»;
  • міської програми «Розвиток освіти Рубіжного – інвестиції в майбутнє країни»;
  • міської програми «Національно-патріотичне виховання учнівської молоді «Джура» на 2018-2020 роки;

– методичного супроводу реалізації освітніх проєктів:

  • МОН України і Європейського центру ім. Вергеланда (Осло, Норвегія) за підтримки ради Європи та Міністерства закордонних справ Норвегії «Демократична школа: програма підтримки освітніх реформ в Україні» (КНВК «Рубіжанський ліцей»);
  • МОН України і Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» (ЗЗСО № 10);
  • Благодійного фонду «Восток – SOS» (Київ, Україна), MTU Mondo (Таллінн, Естонія) в партнерстві з Освітнім Домом прав людини – Чернігів (Україна) «Розуміємо права людини» (ЗЗСО № 3, 4, 9, 10);
  • Громадської організації «Фонд відкрита політика» Міжнародна зелена школа (ЗЗСО № 2, 3, 4, 8, 10, КНВК «Школа-дитячий садок»);
  • Всеукраїнської благодійної організації «Інститут місцевого розвитку» у партнерстві з МОН України «Енергоефективні школи: нова генерація» (ЗЗСО № 8, 10);
  • «Культура добросусідства» (ЗЗСО № 2,  9), «Я досліджую світ» (ЗЗСО № 1, 2, 7, 8, 10);

–     організації моніторингових досліджень;

–   організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у закладах загальної середньої освіти, апробації тестових завдань ЗНО; підготовки персоналу до проведення ЗНО;

–   науково-методичного супроводу проведення конкурсів фахової майстерності;

–     науково-методичного супроводу атестації педагогічних працівників міста;

–     науково-методичного супроводу роботи з обдарованими дітьми;

–      методичного супроводу організації замовлення та обліку підручників;

–      інформаційного супроводу освітнього процесу (постійно поповнюється сайт  міського методичного кабінету, функціонує сторінка у соціальній мережі Faсebook).

Протягом багатьох років заклади освіти міста співпрацюють із міжнародними та всеукраїнськими  громадськими організаціями. Участь у міжнародних освітніх проєктах та програмах надає можливість упровадження передового європейського досвіду в галузі освіти, нових  підходів щодо демократичного самоврядування, безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників.

У 2019/2020 навчальному році міським методичним кабінетом за підтримки ЛОІППО організовано участь педагогів міста у таких  міжнародних та всеукраїнських проєктах і програмах, вебінарах:

  • проєкті для вчителів зі шкіл Донецької та Луганської областей «Освітній марафон», який реалізується БО «Благодійний фонд «Фундація соціальних інновацій «З країни в Україну» в рамках проєкту «Демократичне врядування у Східній Україні» (DG EAST) Агентства міжнародного розвитку (USAID) (О. Ошнек, Е. Гочаренко, І. Дубовик, Н. Крута, Ю. Моїсеєва, І. Дубовик, Д. Соловйова, ЗЗСО№ 2, 9);
  • литовсько – українському проєкті «Заохочення освітніх ініціатив в Новій Українській школі: на шляху до змін» (Литва, м. Вільнюс, О. Ковтун, ЗЗСО №3);
  • навчальному візиті викладачів України, присвяченому вивченню системи освіти і шкільного середовища Естонії (О. Гейко, ЗЗСО №3);
  • проєкті в рамках програми Британської ради для молоді у галузі міжкультурного діалогу і соціального розвитку «Активні громадяни» (А. Давиденко, ЗЗСО №10);
  • проєкті «Підвищення рівня медіаграмотності в Полтавській та Луганській областях», організованому Полтавською філією «Суспільної служби України» за підтримки Міжнародної організації Агенство США з Міжнародного розвитку (С. Пухтаєвич, ЗЗСО№10);
  • вебінарах «Трансформація конфліктів», «Медіація в школі» в рамках проєкту «Побудова миру в Україні: розвиток у дітей та молоді здібностей до ненасильницького вирішення конфліктів», який реалізує Всеукраїнська громадська організація «Поруч» у партнерстві з Дитячим Фондом Німеччини (ChildFundDeutschland) та за фінансової підтримки Інституту міжнародних відносин IFA (ЗЗСО №2);
  • проєкті «Підвищення якості дошкільної освіти в Україні» – за підтримки Представництва Дитячого фонду Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) (Л. Юр’єва, ЗДО № 9);
  • проєкті «Переваги об’єднання. Вирішення технічних питань громад у процесі об’єднання» (Н. Погрибатько, ММК; С. Бойченко, ЗДО № 8);
  • проєкті «Садочок – простір дружній до дитини» – Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні (Н. Погрибатько, ММК; О. Купцова, ЗДО №2).

Традиційною стала презентація інноваційних напрацювань педагогів закладів освіти міста у всеукраїнських та обласних заходах:

  • ХІ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій (Л.Лобуренко, ЗДО№ 3);
  • І Міжнародній науково-практичній конференції «Виклики науки сьогодні», м. Вашингтон, США, матеріали надруковані у журналі «Логос» (О. Мороз,               ЗДО № 9);
  • І Міжнародній науково-практичній конференції «Науковий горизонт в контексті соціальних криз», м. Токіо, Японія, матеріали надруковані у журналі «Логос» (О. Мороз, ЗДО № 9).
  • круглому столі з питань масового голодомору-геноциду 1932-1933 років в Україні (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, Л.Замора, Д.Ємчук, С. Невечеря, ЗЗСО№ 2);
  • робочій нараді з питань впровадження курсу «Культура добросусідства» (с. Бояни, ТРГК Сонячна Долина, Чернівецька область, В.Чередниченко,     О. Обломій, ЗЗСО№2);
  • обласному семінарі-тренінгу «Формування безконфліктного середовища на засадах педагогіки партнерства в закладі загальної середньої освіти» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, травень 2020р., ЗЗСО№2, С.Оніщенко,            С. Решетняк, ЗЗСО №7);
  • обласному семінарі-тренінгу з питань впровадження курсу «Культура добросусідства на Луганщині» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, В. Чередніченко, ЗЗСО№2);
  • семінарі-практикумі «Сучасні підходи у викладанні англійської мови» у рамках проєкту Корпусу Миру США в Україні «Викладання англійської мови як іноземної» (м. Ірпінь, Ю. Тюніна, О. Середа, ЗЗСО №2);
  • «Фестивалі думок» за підтримки Благодійного фонду «Восток – SOS» (Київ, Україна), MTU Mondo (Таллінн, Естонія) (м. Сєвєродонецьк, ЗЗСО № 3, 9);
  • обласному круглому столі «Інклюзивна освіта: стратегії командної співпраці в реалізації інклюзивної практики» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, О.Гейко, Ю.Ляповка, Н.Загаєвська, Л.Самойлова ЗЗСО № 3);
  • обласному круглому столі «Впровадження всеукраїнського проєкту «Інтелект України»: перші кроки» (В. Чередниченко, О. Приснікевич, Т. Руда, Н. Талалай, С. Карабанкіна, В. Ткачук, ЗЗСО № 2, 7, 8, 9, 10, КНВК «Рубіжанський ліцей»);
  • обласному семінарі-тренінгу «Система профілактики конфліктів в освітньому середовищі» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, К. Назарько, ЗЗСО № 4);
  • обласному семінарі-тренінгу «Формування моральних ціннісних орієнтацій в учнівської молоді в умовах НУШ» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, Н. Житлова,  ЗЗСО №4);
  • обласному науково-практичному семінарі «Використання ІКТ в освітньому процесі – ознака сучасного уроку біології» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, В.Єфімова, ЗЗСО №4);
  • обласному науково-практичному семінарі «Нові стандарти, програми і підручники історії та старі/нові проблеми шкільної історичної освіти» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, І. Петросян, ЗЗСО №4);
  • обласному круглому столі «Гендерна освіта та виховання: від рівних прав – до рівних можливостей» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, Л. Левицька, ММК, С. Оніщенко, ЗЗСО №7);
  • обласному науково-практичному семінарі «Формування в учнів громадянської свідомості в освітньому процесі загальної середньої освіти» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, С.Оніщенко, ЗЗСО №7);
  • VI обласній науково-практичній конференції «Актуальні питання військово-патріотичного виховання в умовах сьогодення» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, С. Оніщенко, Л. Гриб, О. Конониха, Р. Медвідьов ЗЗСО №7);
  • круглому столі «Організація освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти в період карантину: проблеми, пошуки, знахідки» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, С. Оніщенко, О. Хортіва, ЗЗСО №7);
  • обласному науково-практичному семінарі «Національно – патріотичне виховання учнів засобами інтегрованого курсу виховної спрямованості «Культура добросусідства» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, Т. Мартинко, Н. Вербецька, ЗЗСО №7);
  • обласному семінарі-практикумі «Наметове таборування учасників Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, Р. Медвідьов, ЗЗСО №7, Ю. Боцун, ЗЗСО №4);
  • тренінгу «Етичні дилеми в освітніх установах» (м. Київ, О.Ковтун, ЗЗСО №3);
  • ІІ Міжнародній науково-практичній конференції «ModernScience: problemsandinnovations» (м. Стокгольм, Швеція, О.Хортіва, С.Оніщенко, ЗЗСО №7);
  • VII Міжнародній науково-практичній конференції «Людина віртуальна: нові горізонти» (О. Хортіва, С. Оніщенко, ЗЗСО №7, дистанційно);
  • ХІ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій (м. Черкаси, О. Хортіва, О.Кравченко, ЗЗСО №7, дистанційно);
  • VI Міжнародній науковій конференції «Актуальні наукові дослідження в сучасному світі» (м. Переяслав, О. Кравченко, ЗЗСО №7, дистанційно);
  • всесвітньому проєкті PearsonEnglish і компанії DDC “LiveClasses” (О. Хортіва, ЗЗСО №7, дистанційно);
  • усеукраїнській науково-практичній конференції «Діяльнісний підхід у реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді» (м. Сєвєродонецьк, ЛОІППО, Р. Медвідьов, ЗЗСО №7);
  • обласному семінарі-практикумі з техніки спортивного туризму (О. Тарасенко, О. Хмельницька, ЦТКСЕУМ);
  • обласній науково-практичній онлайн конференції «Актуальні питання військово-патріотичного виховання в умовах сьогодення» (В. Воронцов, КНВК «Рубіжанський ліцей», О. Хмельницька, ЦТКСЕУМ);
  • обласному інструктивно-методичному семінарі «Особливості організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» (серпень 2019 року);
  • обласному науково-практичному семінарі «Національно-патріотичне виховання в діяльності закладів дошкільної освіти» (лютий 2020 року);
  • обласному форумі «Дошкільна освіта Луганщини: рух до інновацій» (травень 2020 року).

Важливу роль в освітній діяльності методичного кабінету відіграють виставкові  заходи, які сприяють репрезентації інноваційного досвіду, поширенню відпрацьованих педагогічних практик, активізації освітніх контактів та збереженню традиції професійних зустрічей педагогів.  В Одинадцятій міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2020» взяли участь міський методичний кабінет, ЗЗСО № 1, 7, 8, 9; ЗДО № 1, КПР.

Організовано участь педагогічних працівників міста у проєктах професійного розвитку при Луганському ОІППО з актуальних питань сучасної освіти  за темами:

  • «Додатки Google у професійній діяльності вчителя» (Т. Гутеньова, ЗЗСО№1, Д.Сикало, ЗЗСО №3);
  • «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» (В.Чередниченко, В. Єфімцев, О. Чередниченко, О. Левандовська, Л. Максютенко, С. Тур, А. Рудая, І. Кашуба, О. Ошнек, В. Харченко, Г. Подзігун, Ю. Дем’яненко, А. Євтушенко, Л. Замора, В. Романішина, К. Попова, Т. Ільїна, В. Шулешова, В.Овчаренко, О. Обломій, ЗЗСО№2);
  • «Медіаграмотність учнів молодшого шкільного віку в умовах Нової української школи»» (І. Сердюкова, О. Обломій, О. Чередниченко, ЗЗСО № 2);
  • «Сучасні технології виявлення в дитини схильності до порушень писемного мовлення» (А. Гайдук, ЗЗСО №3);
  • «Інклюзивне навчання у сучасному освітньому середовищі, освітні підходи та бачення»(О. Березніченко, ЗЗСО № 3);
  • «Актуальні аспекти підвищення рівня педагогічної майстерності вчителя у підготовці учнів до ЗНО з української мови та літератури» (Л. Гаврильєва, ЗЗСО № 3);
  • «Сучасний урок: вимоги, види, дидактичні основи, технології» (Л. Гаврильєва, Н. Моїсеєнко, Н. Симонян, ЗЗСО №3);
  • «Соціально-емоційне виховання: активні методи роботи» (Є. Кучеренко, ЗЗСО №3);
  • «Безпечне середовище як ресурс збереження психічного здоров’я особистості» (Ю.Ляповка, ЗЗСО №3, О.Бунаков, ЗЗСО №10);
  • «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації» (О.Мельникович, ЗЗСО №4);
  • «Фасилитація як ефективний інструмент управління соціальними групами» (І.Колесник, ЗЗСО №9);
  • «Створення інформаційно-освітнього середовища вчителя інформатики засобами хмарних сервісів» (Н.Бобровська, ЗЗСО№9);
  • «Франдрейзинг у Новій українській школі: від ідеї до проєкту» (І. Колесник, ЗЗСО № 9);
  • «Написання статті вчителем історії: система підготовки, вибір проблематики, оформлення матеріалу» (Т. Мартинко, ЗЗСО № 7);
  • «Арттерапія в роботі практичного психолога і соціального педагога» (О. Мельникович, ЗЗСО № 4, А. Семенченко, ЗЗСО № 7, Н. Савельєва, ЗДО № 6);
  • «Самоменеджмент у діяльності педагогів закладу дошкільної освіти» (Г. Жигаліна , Н. Савельєва, О. Гололобова, ЗДО № 6; Г. Щербань, О. Сидорова, ЗДО № 7);

–   «Безпечне освітнє середовище як ресурс збереження психологічного здоров’я особистості» (О. Лисянська, Г. Мєняєва, Н. Бережна А., КПР; А. Семенченко, ЗЗСО № 1; О. Мельникович, ЗЗСО № 4; С. Решетняк, ЗЗСО № 7;  Л. Поливана, ЗЗСО № 9; О. Бунаков, ЗЗСО № 10; Т. Будьонна, Н. Шевченко, КНВК «школа-дитячий садок»; Руденко, ЗДО № 2; А. Сердюк, ЗДО № 3; Н. Овчиннікова, ЗДО № 5; М.Тавадян, Н. Савельєва, ЗДО № 6; Т. Обоянська, ЗДО № 7; П. Гончарова, ЗДО № 9);

 – «Партнерство з батьками як необхідна умова успішного інклюзивного навчання» (Ю. Захаренко, О. Полюбай, М. Нефедя, ЗДО № 5; В. Парасотка, Н. Чабанова,   Л. Чумак, ЗДО № 7; В. Волошина, ЗДО № 9);

 – «Музично-ритмічний розвиток дітей засобами гри на немелодичних інструментах» (І. Воронцова, В. Дмитерко, ЗДО № 4; В. Шетілова, ЗДО № 6).

Розвитку фахової майстерності педагогів сприяли науково-практичні, інструктивно-методичні, психолого-педагогічні семінари, семінари-практикуми, майстер-класи, вебінари, «круглі столи»; робота міських методичних об’єднань, шкіл молодого вчителя, психолога, бібліотекаря, творчих груп; здійснювалося індивідуальне навчально-методичне консультування.

З метою якісної організації методичної та науково-методичної роботи з педагогічними кадрами проведено наступні заходи:

  • міську серпневу науково-практичну конференцію педагогічних працівників за темою «Досягнення та перспективи розвитку  освіти Рубіжного у процесі реформування» (серпень 2020 року);
  • обласний науково-практичний семінар «Національно-патріотичне виховання учнів засобами інтегрованого курсу виховної спрямованості «Культура добросусідства» (ЗЗСО № 9, грудень 2019 року);
  • міські науково-практичні семінари «Нова українська школа: перші кроки до успіху» (ЗЗСО, грудень 2020 року), «Особливості формувального оцінювання: практика впровадження в освітній процес Нової української школи» (ММК, лютий 2020 року);
  • міський науково-практичний семінар для завідувачів, вихователів-методистів «Наступність між дошкільною і початковою ланками освіти в контексті завдань Нової української школи » (ЗДО № 4, листопад 2019 року);
  • семінар-тренінг для вчителів 3-х класів «Методика викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на засадах компетентнісного підходу» (ЗЗСО №10, січень 2020 року);
  • міські педагогічні читання «Формування громадянських компетентностей особистості крізь призму спадщини видатних українських педагогів» (жовтень 2019 року);
  • засідання Школи молодого педагога для вчителів-початківців за темами: «Інтерактивні методи навчання в початковій школі», «Організація роботи з батьками», «Нормативно-правова база Нової української школи» і «Вимоги до сучасного уроку, структура, особливості підготовки і проведення в умовах Нової української школи» (грудень 2019 року, лютий 2020 року);
  • засідання міських творчих груп вчителів початкових класів за темами: «Формування комунікативних умінь в учнів початкових класів у процесі навчання» (керівник Т. Руденко, вчитель початкових класів ЗЗСО №4), «Проєкти у початковій школі. Основні принципи медіаграмотності – важливої компетентності сучасного вчителя» (керівник Л. Анікеєнко, вчитель початкових класів ЗЗСО №7), «Розвиток інтелектуальних здібностей учнів початкових класів засобами освітніх інновацій» (керівник О. Вєдєньєва, вчитель початкових класів ЗЗСО №7), «Використання ІКТ в освітньому середовищі» (керівник Т.Спас, вчитель початкових класі ЗЗСО №9).

Так у 2019/2020 навчальному році педагоги міста активно займалися самоосвітою та підвищенням свого професійного рівня засобами онлайн курсів на освітніх платформах Prometheus, EdEra, «На Урок», «Всеосвіта».

Науково-методичні та інформаційно-методичні матеріали цих заходів використовуються під час проведення семінарів, нарад, індивідуальних консультацій, розглядаються  на засіданнях міських методичних об’єднань.

Основним завданням науково-методичної роботи у місті є розвиток професіоналізму педагогів через активні форми роботи з освітянами, одними з яких є конкурси фахової майстерності. З метою підвищення професійної майстерності педагогів  та репрезентації їх досвіду у листопаді 2019 року пройшов  І (зональний) тур конкурсу  «Учитель року – 2020», в якому взяли участь у номінації «Початкова освіта» – 3 педагоги (ЗЗСО№ 1, 7, КНВК «Школа-дитячий садок»); у номінації «Хімія» – учитель ЗЗСО №7; у номінації «Зарубіжна література» – учитель ЗЗСО №2; у номінації «Образотворче мистецтво» – учитель ЗЗСО №8.

        За рішенням   журі конкурсу для участі  у ІІ ( обласному) турі конкурсу «Учитель року – 2020» було направлено переможців І туру: Ольгу Костенко, вчителя початкових класів ЗЗСО №1; Юлію Дем’яненко, вчителя української мови та  літератури ЗЗСО №2; Марину Ковальову, вчителя образотворчого мистецтва ЗЗСО №8 та лауреата конкурсу Тетяну Яценко, вчителя хімії ЗЗСО№7.  За підсумками обласних професійних змагань  два педагоги нашого міста стали призерами  ІІ туру конкурсу, посівши ІІІ-ті  місця у номінаціях «Початкова освіта» та «Образотворче мистецтво».

У 2019-2020 навчальному році педагоги ЗЗСО № 7, 9 стали переможцями та призерами обласного туру VII Всеукраїнського конкурсу Інституту обдарованої дитини НАПН України «Творчий учитель – обдарований учень».

Відповідно до вибірки Центру моніторингу якості освіти ЛОІППО організовано роботу у регіональних моніторингових дослідженнях якості навчальних досягнень учнів 7-го класу з інформатики (ЗЗСО №3, КНВК «Рубіжанський ліцей»),  результатів тестування з предметів ЗНО випускників 11 класів.

В освітніх закладах міста створена та впроваджується певна система виявлення, розвитку та підтримки обдарованої молоді. Змістовна діяльність педагогічних колективів закладів освіти міста сприяє виявленню обдарованих дітей завдяки організації та проведенню різноманітних за формою і змістом щорічних інтелектуальних і творчих змагань, серед яких провідне місце займають учнівські олімпіади з навчальних предметів та конкурси учнівської творчості.

Учнівські олімпіади в регіоні та місті проводяться з 18 навчальних предметів. У другому (міському) етапі, який відбувся в листопаді – грудні поточного року, взяли участь близько 650 учнів 6-11 класів закладів загальної середньої освіти, з них 233 учні  стали переможцями міського етапу. Переважна більшість переможців міського етапу навчаються у КНВК «Рубіжанський ліцей» (48 учнів), ЗЗСО №10 (46) та ЗЗСО №2 (39). У січні – березні 2020 року 80 учнів 7-11 класів закладів загальної середньої освіти взяли участь у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських олімпіад та вибороли 41 призове місце         (3 перших, 10 других, 28 третіх; у 2018 році кількість переможців становила 40, у 2017 році  –  44 призових місця). Найбільш результативними були виступи учнів КНВК «Рубіжанський ліцей» – 15 призових місць (одне І-е, два ІІ-х та дванадцять ІІІ-х).  11 призових місць посіла команда ЗЗСО №10 (три ІІ-х та вісім ІІІ-х). Чотири призових місця у команди ЗЗСО №7 (одне І-е, три ІІІ-х), по три призових місця у команд ЗЗСО №8 та ЗЗСО №9, два призових місця у РОЗСШІ, по одному призовому місцю у команд ЗЗСО № 2, 3, 4.

Щорічно визначається рейтинг територій за результатами командної участі у обласних олімпіадах (за середнім балом команди) з усіх предметів обласних олімпіад. За результатами участі у 2020 році команда учнів міста виборола ІІ рейтингове місце.

Команда учнів  Рубіжного  згідно  рейтингу ЛОІППО увійшла у першу п’ятірку найкращих за результатами обласних олімпіад за останні 5 років, посівши почесне ІІІ рейтингове місце.

Міським методичним кабінетом здійснено організацію та методичний супровід масових заходів з учасниками освітнього процесу (творчих конкурсів, інтелектуальних турнірів, змагань тощо). Піднесенню престижу української мови, популяризації її серед молоді сприяють міжнародні конкурси учнівської творчості імені Тараса Шевченка та Петра Яцика. Учасниками другого етапу X Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка для учнів 5-11 класів закладів загальної середньої освіти  стали 60 учнів. Шість учасників перемогли в цьому етапі та  взяли участь у наступному (обласному) етапі конкурсу. Призерами обласного етапу стали учні ЗЗСО № 2 та 10. У II (міському) етапі Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика взяли участь 89 переможців шкільного етапу. На III (обласному) етапі XX Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика заклади загальної середньої освіти Рубіжного представляла команда у складі дев’яти учасників. За підсумками обласного етапу Конкурсу переможцями стали учень РОЗСШІ та учениця ЗЗСО  № 4. У січні 2020 року проводився  ХІХ  Всеукраїнський творчий конкурс під гаслом «Об’єднаємось ж, брати мої!» На міський етап Конкурсу у номінації «Історія України і державотворення» надійшли роботи здобувачів освіти ЗЗСО № 4, 8, ЗЗСО № 2. У номінації «Література» представлено роботи учнів ЗЗСО № 4,  2 та КНВК «Рубіжанський ліцей». Для участі в обласному етапі Конкурсу направлено дві творчі роботи учнів ЗЗСО №4. Розвитку інтелектуальних здібностей та комунікативних навичок  сприяє проведення міського дебатного турніру серед учнів та студентів міста у форматі «Ціннісні дебати Карла Поппера»  на базі Комплексу позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом.

Якісним показником рівня позашкільної освіти є кількість призових місць, що здобули у цьому році вихованці закладів позашкільної освіти у конкурсах та змаганнях різного рівня. Вихованці Комплексу позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом завоювали 12 перших, 27 других, 13 третіх місць  в конкурсах обласного рівня; 25 перших, 16 других, 7 третіх – у всеукраїнських та міжнародних. Вихованці Центру туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді  посіли 8 перших,  5  других,  3  третіх місця в чемпіонатах та конкурсах обласного рівня.

Педагогічні працівники міста представили свій досвід роботи в газетах та журналах Всеукраїнських видавництв «Шкільний світ», «Освіта», «Світич», «МЦФЕР: Освіта», у збірниках наукових праць, методичних посібниках та ін. (ЗЗСО №2 – 2, ЗЗСО №7 – 6, ЗЗСО №8 – 1, ЗДО №3 – 2, ЗДО №5 – 1, ЗДО №7 – 7).

Постійно поповнюються інформаційно-методичні матеріали на сайті міського методичного кабінету та банк даних передового педагогічного досвіду, оновлюється сторінка в соціальній мережі Facebook, на якій освітяни міста мають змогу переглядати новини. Ресурси сайту – методичний простір для вчителів, оптимальний та зручний доступ до нової та актуальної інформації, можливість віртуального спілкування, обміну творчим досвідом.

Нормативно-правова база для організації освітнього процесу у закладах освіти м. Рубіжного у 2020-2021 навчальному році:

  1. Постанова Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
  2. Постанова Головного Державного санітарного лікаря України від 30.07.2020 № 42  «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах  освіти в період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)».
  3. Листи Міністерства освіти і науки України
  • від 25.06.2020 № 1/9-348 «Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти»,
  • від 30.07.2020 № 1/9-411 «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році»,
  • від 05.08.2020 № 1/9-420 «Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»,
  • від 20.07.2020 №1/9-385 «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н. р. щодо формування у дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»,
  • від 04.08.2020 № 1/9-419 «Щодо необхідності створення безпечних умов для організованого початку 2020-2021 навчального року»,
  • від 29.07.2020 № 1/9-406 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах адаптивного карантину»,
  • від 11.08.2020 № 1/9-430 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020-2021 навчальному році»,
  • від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»,
  • від 05.08.2020 № 1/9-422 «Щодо можливості проведення занять (тренувань) для спортсменів у спортивних спорудах закладів освіти».
  1. Лист Департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації від 17.07.2020 № 01/01-13/01383 щодо проходження обов’язкових медичних профілактичних оглядів учнів у 2020 році.

Скачати