ПЕДАГОГ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ

1

20-23 березня 2019 року на базі Луганського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти відбувся триденний тренінг за програмою проекту професійного розвитку «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації».
Тренери: Коган Ольга Володимирівна – завідувач Луганського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, Манукян Олена Анатоліївна – методист Луганського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, Юдіна Ірина Олексіївна – методист Луганського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Мета програми – створення умов для розвитку інклюзивної освіти в Україні на основі оволодіння педагогами компетентностями у сфері міжнародного та європейського законодавства про інклюзивну освіту. А також – у контексті організації та управління інклюзивною освітою, знаннями й діагностичними уміннями щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі.
На тренінгу розглядали: питання інклюзивного навчання та партнерства в умовах Нової української школи; педагогічні технології в освітньому процесі; психологічний супровід інклюзивного середовища; організаційно-методичні аспекти діяльності інклюзивно-ресурсних центрів; диференційоване навчання; командний підхід в інклюзивному просторі; оцінювання особливостей розвитку та потреб дитини; інклюзивні програми освіти; доступність повної загальної середньої та профільної освіти для дітей з особливими потребами.
Багато було практики. Розумію, що сто відсотково відчути себе на місці дитини з особливими освітніми потребами неможливо, але завдяки практичним завданням, особисто я, змогла освідомити потреби та проблеми дітей та водночас відчула глибинну біль з того, що не завжди є можливість допомогти, бо діагноз як вирок на все життя.
Діти з особливими освітніми потребами – борці. Борці за життя, за здобуття освіти, за реалізацію себе в цьому світі. І кожен виборює своє місце під сонцем як може. Якщо такі діти прийшли в цей світ, значить це необхідно, як для них так і для суспільства.
Визнання прав дітей з особливими освітніми потребами, їх інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є надзвичайно важливим на сучасному етапі розвитку освіти в Україні.
“Вірте в талант і творчі сили кожного вихованця”, – так звертався до вчителів один із найвеличніших педагогічних діячів сучасності В. О. Сухомлинський. У повній мірі ці мудрі слова стосуються і дітей з особливими потребами.
“Школа – для всіх дітей”, – під таким гаслом повинні працювати всі педагоги та фахівці інклюзивного освітнього середовища сучасної демократичної України.

Психолог КПР Лисянська А.

1

3

5

6